6 sierpnia 2015

169. Bluzwis, Izdebski, Mówiąc Inaczej i jeszcze kilka innych rzeczy!

Hej, hej!
Witam Was bardzo serdecznie po tej dość długiej przerwie! W zasadzie nie mam nic na swoje usprawiedliwienie, ponieważ ostatnie tygodnie przesiedziałam u babci, namiętnie wchłaniając książki Terry'ego Pratchett'a i Agathy Christie oraz oglądając bajki Disneya... Aktualnie siedzę w domu i ubolewam nad tym, że nie mogę jechać z moimi zuchami na kolonię. :c

Bluzwis dobry na wszystko! ^^ Czy tylko ja uważam, że Kuba Jurzyk (drugi od lewej w pierwszym poziomym rzędzie) i Adrian Wiśniewski (pierwszy od lewej w tym samym rzędzie) brzmią ze sobą cudownie i powinni razem coś nagrać? <3

W ogóle polecam Wam polski musical "Metro", z którego właśnie ta piosenka pochodzi. 


Dzisiaj o Pawle Izdebskim! Odkryłam go właściwie już dużo wcześniej, ale ostatnio miałam czas, żeby posłuchać więcej jego piosenek i jestem w nim po prostu zakochana! Chyba jeszcze nigdy nie spotkałam się z tak ciepłym, barwnym i oryginalnym głosem równocześnie, jak ten Pawła. Do tego artysta ma niesamowite poczucie humoru, o czym przekonałam się na recitalu Sylwii Banasik i mam nadzieję, że będzie dane mi usłyszeć go na żywo i porozmawiać jeszcze nie raz. Jest leworęczny, więc gra na takiej gitarze jak Kaczmarski. Ma dużo coverów, jednak wśród jego zasobów można znaleźć też kilka autorskich piosenek. Niżej przedstawiam Wam kilka moich ulubionych nagrań. :)


Tutaj akurat z Sylwią Przetak, która według mnie w tej piosence spisała się średnio, jednak całość wyszła naprawdę genialnie! ^^ Polecam zostać lub ewentualnie przewinąć do końcowej pogadanki (zaczyna się gdzieś w połowie) w wykonaniu Pawła i Bartka, bo moim zdaniem  jest to jedna z najlepszych pogadanek Studia Accantus. ^^


Cała naprzód kotki psotki!   Wytrzymajcie do refrenu, bo brzmi naprawdę cudownie! ^^ Ostatnio męczę tą piosenkę całymi dniami na ukulele (zwrotka: GDCeGDCD, refren: AC x3GD, te chwyty obczajałam sama, ale chyba wszystko jest ok) tak, że moja czteroletnia siostra biega po domu, nucąc 'Hej, droga jest daleka przed nami!'. :D A, i jest wiolonczela! ;)


A tutaj najnowsza piosenka Pawła - Czekam na Ciebie. Pokochałam ją głównie ze względu na ukulele, ale też dlatego, że wokalista prezentuje tu swoje zadziwiające jak na mężczyznę umiejętności wyśpiewania czysto wysokich dźwięków! ^^ W ogóle ta piosenka tak ślicznie brzmi...

Ostatnio w otchłaniach YouTuba znalazłam również bardzo ciekawy kanał, tym razem raczej nie w temacie muzyki, a bardziej języka polskiego. Mowa tu o Paulinie, która co czwartek w swoich filmikach opowiada o zagadkach naszej mowy, rozwiewa wątpliwości, odpowiada na pytania. Dowiedziałam się od niej już wielu rzeczy, o których nie miałam pojęcia, więc i Wam polecam zerknąć sobie na jej filmiki, ponieważ dla nas, blogerów, mogą być naprawdę pomocne. Link do kanału.

A tą relację ze Słowenii skończę, nawet już się pisze, ale nie mam pojęcia kiedy ją dodam. W każdym razie kiedyś będzie, na pewno! xd

I jak już tu coś piszę, to chciałabym zaprosić wszystkich fanów Studia Accantus na zlot AccantusFamily, który odbędzie się 28 sierpnia (piątek) najprawdopodobniej o godzinie 11 na rynku w Myślenicach. Dlaczego właśnie w Myśleniach? Otóż okazało się, że z tych okolic jest naprawdę duża część ludzi, którzy słuchają Studia, a póki co nie doczekaliśmy się gdzieś tutaj koncertu, więc organizujemy przynajmniej zlot. ^^ Jest też wydarzenie na Facebooku, więc jeśli jesteście zainteresowani to możecie sobie znaleźć lub napisać do mnie na maila, a wtedy podam Wam całe info (jeśli już wszystko będzie ustalone).

Jak tam obchody 71. rocznicy Powstania Warszawskiego? Staliście o siedemnastej na baczność? Chodziliście w koszulkach z symbolem Polski Walczącej? Jestem bardzo ciekawa jakie macie podejście do tego święta, więc piszcie komentarze! Ja osobiście pozostaję w wielkim podziwie dla wszystkich ludzi, którzy walczyli w Powstaniu, bo nie wiem czy sama miałabym na tyle odwagi.

Chciałabym Wam jeszcze pokazać Wam pewien jeszcze jeden bardzo mądry filmik, chyba najmądrzejszy z wszystkich w tym poście, który naprawdę warto przemyśleć. Może kiedyś zobaczy go cały świat i ludzie chociaż trochę się zmienią?

  
„Bo cuda dzieją sięęęę, gdy wierzysz w nieeee!"
Ta piosenka jest cudowna! <3


Pozdrawiam serdecznie!
~Ola

7 komentarzy :

  1. Bardzo podobała mi się Twa notka :3 Nie znałam kanału Pauliny, ale wydaje się on być naprawdę przydatny :D Studio akurat kojarzyłam, ale nie poznałam ich jakoś dawno, wręcz przeciwnie :3

    LeonZabookowiec.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Z ciekawości przesłuchałam wszystkie piosenki, i owszem, przyjemny ma gościu głos, ale jak dla mnie to wszystko za delikatne, za milusie... Takie pisoenki znoszę tylko w wykonaniu pewnego znajomego, któy ma głos po prostu niesamowicie charyzmatyczny- wszystkiemu, co śpiewa, nadaje niepowtarzalny charakter.
    Musical Metro znam, moja mama zawsze była jego wielką fanką :D
    Ooo, co Pratchetta czytasz?
    Jeżeli chodzi o Powstanie, to w jego rocznicę myłam łazienkę przed przyjściem do nas na nocleg pielgrzymów :P U mnie żadnych obchodów nie ma, bo to wieś, a nie widziałam powodu, by jechać do Bydgoszczy, bo nie jestem fanka wielkich, publicznych obchodów.
    pozdrawiam serdecznie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do komentarza u mnie: "Łups!" chyba czytałam, aczkolwiek nie pamiętam, czy występuje tam Sam Vimes? :D No i polecam zawsze czytać w przekładzie Piotra W. Cholewy, próbowałam inne przekłady, ale nigdy mnie nie zadawalały...

      Usuń
  3. Moja Droga!
    Jestem fanką Studia Accantus, tak samo jak ty. Chętnie pojechałabym na taki zlot, ale zacznijmy od tego, że nawet nie wiem gdzie są Myślenice. Nałogowo słucham ich coverów utworów z Afery Mayerling, szczególnie "Sznurki władzy" i "Jesteś mój" <3 Miło spotkać kogoś, kto też ich słucha.
    Ściskam, pozdrawiam i obserwuję
    A.C.

    OdpowiedzUsuń
  4. Na ukulele musiało to brzmieć mega słodko :D Ale mam ostatnio dość spokojnej muzyki, byłam na dwóch mega spokojnych koncertach,z których jeden to była muzyka klasyczna i tęsknię za porządna psychodelią.
    Pamiętam, ze chyba własnie na 1 sierpnia w zeszłym roku w Bydgoszczy powieszono wszędzie materiały (moim zdaniem kawałki prześcieradeł) z patriotycznymi napisami i jeden taki z Hipisem poprawiałyśmy, jakiś matoł źle na moście powiesił. Nie wyszło za dobrze, ale miałyśmy swój wkład :D W tym roku ,,świętowałam" czekając na następny autobus, ponieważ moje 83 zderzyło się z 55 i nie nadawało się do dalszej jazdy...Do tej pory mam pecha komunikacyjnego.

    OdpowiedzUsuń
  5. Przesłuchałam wszystkie piosenki i mogę stwierdzić,że śpiewa dobrze, ale czegoś mi brakuje w jego głosie.
    Nie słyszałam o tym kanale Pauliny, ale włączyłam go sobie i stwierdziłam,że to co mówi, jest na pewno przydatne.
    W tym roku szczerze mówiąc nie świętowałam 1 sierpnia. Akurat tego dnia wracałam z wyjazdu i nawet zapomniałam o godzinie W. Gdybym była w mieście moje obchodzenie święta polegałoby na graniu z orkiestrą na cmentarzu, ale wracałam, więc mnie to ominęło

    OdpowiedzUsuń
  6. Niech żyją Pratchett i Christie!:D Ostatnio skończyłam ,,Straż! Straż!". Genialne, jak zwykle. Uwielbiam sir Terry'ego, no po prosttu uwielbiam:)
    Paweł Izdebski rzeczywiście ma przyjemny, taki ciepły głos, ale chyba wolę mocniejsze, bardziej wyraziste wokale.
    ,,Bluzwis" w wykonaniu Accantusa jest cudowny! Bardzo mi się podoba. Kurczę, Kuba Jurzyk i Adrian Wiśniewski rzeczywiście nie mieli jeszcze duetu! Również uważam, że razem brzmieliby świetnie, obaj mają naprawdę ciekawe głosy.
    Przyznam szczerze, nie świętuję jakoś szczególnie 1 sierpnia, chociaż wiadomo, że w zeszłym roku trochę tak- w końcu 70 rocznica. W tym roku tego dnia byłam w Niemczech (w drodze do Włoch mieliśmy nocleg w małej miejscowości niedaleko Monachium) i... w wiadomościach mówili o tej rocznicy! To było świetne uczucie, widzieć, jak za granicą mówią o tak słynnym, polskim powstaniu. W ogóle skłoniło mnie to także do przemyśleń na temat Niemców- tylu ludzi do tej pory ich obwinia za zbrodnie Hitlera, a przecież to nie oni je popełnili. Współcześni mieszkańcy tego kraju nie mają nic wspólnego z II Wojną Światową, większość pewnie brzydzi się nazizmu. Musi być im ciężko z taką historią...
    W każdym razie, to było bardzo fajne, gdy mówili w niemieckich wiadomościach o powstaniu. Aż się ciepło na sercu zrobiło:)
    W sumie to ciekawe, że my, Polacy, można powiedzieć... świętujemy i przypominamy nasze klęski. Powstanie warszawskie, powstanie listopadowe... w końcu w nich nie odnieśliśmy sukcesów, w przypadku tego pierwszego, odbyła się wręcz rzeź. A na przykład powstanie wielkopolskie, o którym się prawie wcale nie wspomina, nam się udało:) Ciekawe...
    Ja również podziwiam powstańców. Musieli być niesamowicie odważnymi ludźmi. Wiadomo, że nie byli idealni, ale w przypadku niektórych, to męstwo i chęć walki za ojczyznę jest naprawdę godne podziwu. Nie wiem, czy ja bym tak mogła...
    Ten filmik o technologii jest świetny i naprawdę trafny. Wielu ludzi ma problem z uzależnieniem się, wielu moich znajomych non stop siedzi w internecie, z nosem w komórce i rzeczywiście tracą sporo życia. Mam nadzieję, że ten filmik obejrzy wiele osób, bo jest cudowny i bardzo mądry. Jeśli chodzi o mnie... no cóż, nie siedzę wiele na komórce, czasem trochę za długo w sieci, ale spędzam czas z ludźmi, robię wiele różnych rzeczy. Jeśli chodzi o robienie zdjęć... ha, no właśnie. Chociaż fotografuję nie telefonem, a aparatem, to złapałam się na tym, że czasem, zamiast cieszyć się chwilą, pstrykam, kombinuję z ujęciami... uwielbiam fotografować, ale czasem warto po prostu delektować się wspaniałym momentem. I chcę robić to częściej.
    Ten kanał ,,Mówiąc inaczej" zapowiada się naprawdę ciekawie. Obejrzałam pierwszy odcinek i zaraz lecę oglądać następne:)
    Pozdrawiam ciepło!
    P.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze ♥