17 czerwca 2014

118. Potęga bajek Disneya!

Chyba nie ma wśród nas osoby, która nie znałaby tych popularnych na całym świecie filmów animowanych. Według mnie są to najlepsze bajki, jakie kiedykolwiek istniały. Mam do nich ogromną słabość. Tak, mam 13 lat. Nie, to wcale nie jest dziwne. Jestem bardzo wrażliwą osoba, ale jeszcze nigdy nie poryczałam się na dramacie. Za się jeśli chodzi o filmy Disneya - robię to bardzo często. Do tych wszystkich bajek przyciąga mnie przeważnie tylko jeden element - piosenki. Chciałabym więc zaprezentować Wam moje ulubione dzieła i ścieżki dźwiękowe Disneya. :)

1. "Zaplątani"! Na ten film pojechałam niegdyś do kina z moją kochaną klasą w 2010 roku ... Odwiecznie ryczę na samym końcu. Piosenka "Po Raz Pierwszy widzę blask" jest może trochę przynudzająca , ale nie nie mogłam się powstrzymać przed jej dodaniem . Do tego świetnie gra się ją na gitarze.

2. „Król Lew"! Już na samo wspomnienie tego filmu w oku zakręca mi się łezka. Piękna opowieść o Simbie, Neli, Timonie i Pumbie. Ta bajka ma same wspaniałe piosenki, ale chyba każdy przyzna mi rację, kiedy powiem, że to właśnie „Miłość rośnie wokół nas" jest tą najlepszą. Co ciekawe - nigdy nie ryczę tu na końcu, tylko właśnie przy tej scenie. A konkretnie przy zmianie tonacji w refrenie...

3. „Pocahontas"! Jak to się mówi - stare, ale jare.  Na pewno każdy zna tą piękną bajkę, która dorobiła się nawet kontynuacji. Kojarzycie Edytę Górniak? Po co ja się w ogóle pytam! To właśnie Ona udzieliła głosu głównej postaci i zaśpiewała „Kolorowy wiatr". „Pocahontas" jest jedną z nielicznych filmów Disneya, przy których nie płaczę.

4. „Mustang z Dzikiej Doliny"! W porównaniu do bajek, które pokazałam na górze jest to raczej mało popularny film Disneya (Edit: bardzo przepraszam za pomyłkę, to jest film DreamWorks'a), ale chyba jeden z piękniejszych. Przedstawia straszną historię pewnego mustanga, no i są w nim świetne piosenki.

5. Tak, to "Kraina lodu" - znienawidzona przez wszystkich nastolatków, przereklamowana bajka. Ja sama także miałam jej w pewnym momencie dość, ale trzeba przyznać - piosenki ma bardzo ładne. "Mam tę moc" stało się bardzo popularne przez dubbing, udzielony w tym utworze - głos uwielbianej przez wszystkie dzieci Violetty. "Pierwszy raz jak sięga pamięć" jest według mnie dużo lepszą piosenką niż utwór wspomniany wcześniej. Świetnie śpiewa się ją w duecie.

Przepraszam, że notka wyszła trochę dziecinnie, ale ostatnio kompletnie nie mam pomysłów na posty. Jeżeli więc macie jakąś propozycję - proszę, napiszcie.

Dziękuję za ogromną ilość komentarzy pod ostatnim postem! Bardzo się zdziwiłam, kiedy to zobaczyłam, bo mało-która notka na tym blogu dorobiła się ponad 20 opinii! Dziękuję! 

Pozdrawiam serdecznie!
~Ola

23 komentarze :

  1. Król Lew <3
    Uwielbiam Disney'a :)

    Zajrzysz?:)
    iamfuckingcrazybutiamfreee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam 16 lat i te bajki kocham. Te bajka są fantastyczne. Moje najbardziej ulubione to Tarzan, a potem Pocahontas i Kraina Lodów, a na trzecim miejscu reszta <3

    http://onlygrape.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. No niestety, dzieciństwo z bajkami mnie minęło, bo miałam tylko program pierwszy i drugi, w porywach polsat... serio, nie miałam kablówki i nie mam wciąż, więc w ogóle nie jestem przyzwyczajona do telewizji, taki był ze mnie dziki dzieciak. większość tych bajek znam z opowieści znajomych albo z wydań ich w wersji książkowej, więc piosenek oczywiście nie kojarzę. A teraz jest już trochę za późno żeby poczuć ten czar... Ale bajki które leciały na jedynce też miewały świetne piosenki! jak byłam mała zachwycała mnie dosłownie każda melodia, nawet śpiewane przez babcie pieśni kościelne. Potem piosenki zaczynały mnie coraz bardziej wkurzać, aż wreszcie rodzice tłumaczyli mi (chyba 10- letniej) że ,,normalne dzieci lubią piosenki z bajek i czasami śpiewają je z bohaterami, dlatego jest tu tyle naiwnych pioseneczek z prostymi tekstami". mam wrażenie, ze byłam wtedy bardziej dorosła i zgorzkniała niż dzisiaj :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Oglądałam mustanga i bardzo mi się podobał, choć kiedy pierwszy raz go obejrzałam miałam jakieś 7 lat, więc bardziej przypadły mi do gustu bajki o księżniczkach ^^ Mimo to bardzo miło wspominam i pamiętam, że miałam fazę na nucenie właśnie tej piosenki, tak mi się przynajmniej wydaje. No bo, nie można nie przyznać Ci racji utwór świetny! :D
    Pocahontas... chyba widziałam raz i nie wspominam jej jakoś, bajka jak bajka, ale teraz wysłuchałam "Kolorowego wiatru" i śliczna, ale co się dziwić, prawda? - bajki Disneya to bajki Disneya - niepowtarzalne i przecudowne!
    No co ty, to normalne! Znaczy się, eee... trochę nie, ale mam koleżankę, która do 6 klasy oglądała kucyki pony... ;) Też kocham bajki Disneya i jestem fanką, może nie tak zagorzałą i nie płaczę w takich ilościach, ale jednak.
    Post świetny, a Ty się nie znasz. Powspominać można i w miłym klimacie! ;)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie oglądałam mustanga ani zaplątanych, więc nie kojarzę tych ścieżek dźwiękowych. Lubię "Kolorowy wiatr" jak i całą bajkę, ale nie miałam pojęcia,że Edyta Górniak udzieliła głosu głównej bohaterce.
    Notka nie wyszła dziecinnie. Każdy ma swoje jakieś ulubione bajki, więc chętnie przeczyta. Z resztą w takim razie co miałabym powiedzieć o sobie. Sama z koleżanką poszłam na "Krainę lodu" do kina. I mimo tego,że chodzę do liceum i tak bajka mi się podobała. Jest bardzo dobra i zabawna. Zarówno podoba mi się "pierwszy raz jak sięga pamięć" jak i "mam tę moc". A ta druga nie ze względu na dubbing, bo o tej całej Violettcie wiem tylko tyle,że to jakaś postać z serialu (nawet tego nie jestem pewna, mogę się mylić). Ogólnie "Krainę lodu" uważam za fajną bajkę, ale niestety muszę przyznać,że rzeczywiscie jest trochę przereklamowana. Z resztą na zimowisku miałam okazję parę razy wysłuchać piosenek z tej właśnie bajki oraz dialogów z całej sceny, podczas której Olaf poznaje Annę i Kristoffa. Moja współlokatorka znała całą scenę i uwielbiała tą bajkę, więc często o niej opowiadała lub puszczała piosenki.

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja mam już prawie 15 lat i uwielbiam oglądać filmy Disneya :)
    Król Lew jest klasykiem. Kto nie zna piosenki " Hakuna Matata". Pocahontas jest bajką mojego dzieciństwa ją najbardziej pamiętam :) A Kraina Lodu według mnie jest bardzo fajną bajką a piosenki są świetne Mam te moc ślicznie brzmi na pianinie :) A zresztą i ulepimy dziś bałwana też jest słodka i przypomina mi jak ja byłam mała i w zimie lepiłam bałwana :D I nie wstydzę się tego że oglądam bajki bo filmy Disneya są dla wszystkich i dla dużych i dla małych moim zdaniem. :)
    http://karola8399.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystkie wymienione powyżej bajki są świetne, a ścieżki dźwiękowe to prawdziwy majstersztyk i nie ma się co dziwić, że nawet kiedy jesteśmy coraz starsi miło wraca nam się do tych bajek. Bajki Disneya towarzyszyły mi przez całe dzieciństwo, pozostawiając po sobie miłe wspomnienia. Kiedyś to były bajki, a nie teraz przesiąknięte przemocą (chociaż są wyjątki). http://fairytaledreamcloudeen.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja tam chyba nigdy nie wyrosnę z bajek Disneya :D Po prostu je uwielbiam ^^
    Czemu nazwałaś krainę lodu przereklamowaną i znienawidzoną przez wszystkich nastolatków? Przecież ta bajka jest cudowna *-* Chociaż będąc na niej w kinie z rodzeństwem i kuzynostwem (nie ma to jak wrobić biedną Wiktorie w niańczenie dzieci -,-) mojej siostrze w najważniejszym momencie zachciało się siku xdd
    Wiesz że nigdy nie oglądałam Mustanga? Już od dawna się zbieram i zawsze o tym zapominam :/
    W każdym razie bajki(nie tylko Disneya) kocham. I co z tego że to trochę dziecinne ;P
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Disney ma w sobie magię, w każdej jego produkcji można ją dojrzeć :)
    Zaplątani, heh jak ja się śmiałam na tej bajce :D animacja jest świetna, a piosenki również dobre. Najbardziej podobało mi się jak główny bohater kłócił się z koniem :) Król lew to ewidentnie arcydzieło, a nie zwykła bajka. Przynajmniej takie jest moje zdanie, zarówno pierwsza jak i druga część są świetne, a piosenki naprawdę cudowne. Pocahontas również jest cudowną bajką, ale kontynuacja, cześć druga do części pierwszej nie może być nawet porównywalna. Pierwsza część definitywnie jest dużo lepsza. :) Nigdy nie ulegnę <3 moja ulubiona piosenka z Mustanga :) tyle osób oglądało i poleca Krainę lodu, ale ja jeszcze nie miałam okazji by ją obejrzeć :) muszę to nadrobić! :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Mustang z Dzikiej Doliny NIE JEST filmem animowanym Disneya, tylko studia DreamWorks :) Dużo osób popełnia ten błąd, więc jakoś się ten błędny pogląd utarł.
    "Kolorowy wiatr" jest, według mnie, bardzo dobrą piosenką, a głos Edyty Górniak doskonale wpasował się w klimaty i oczarował nie tylko mnie, ale dużą część widzów z Polski i ze świata.
    "Miłość rośnie wokół nas" to zdecydowanie klasyk, bajka mojego dzieciństwa :D Tyle wspomnień! <3
    "Kraina Lodu" była fajna, ale oprócz oprawy muzycznej i wspaniałej grafiki niewiele mnie w niej zachwyciło. Disney zagrał trochę na starych, utartych już schematach (końcowa scena była jak wypisz wymaluj z Meridy Walecznej) i, mimo że w kinie oglądałam ją bez znajomości fabuły, przeczuwałam, co będzie dalej. Nie trzymał mnie w napięciu aż do końca w przeciwieństwie do np. Jak wytresować smoka 1 (który dość odważnie przełamał schemat happy endu).

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam 'Zaplątanych' i 'Króla Lwa' :) Przypomniało mi się dzieciństwo :) Choć bajki uwielbiam do teraz :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny post i cudowny blog!

    http://roksana-roksanaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Post jest świetny, nawet pomimo tego że trochę dziecinny. Przecież każdy z nas oglądał bajki :) Sama uwielbiam wszystkie piosenki z króla lwa *,*
    Pozdrawiam cieplutko :**
    http://normalnyblognienormalnejnastolatki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie oglądałam nigdy bajek, zawsze je czytałam.
    Ale już jako trochę starsze dziecko, bo kiedy zaczęłam chodzić do liceum, zainteresowałam się ogólnym soundtrackiem bajek Disneya i po prostu się zakochałam.
    nic innego nie robiłam tylko słuchałam i słuchałam... i teraz mi o tym przypomniałaś :)
    http://misskittystory.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Mustang nie jest filmem Disneya.

    OdpowiedzUsuń
  16. no co Ty, nic nie wyszło dziecinnie :) Sama mam ogromną słabość do tych filmów. Szkoda, że teraz nie są już takie jak kiedyś. Często zmuszały mnie do płaczu, mają niesamowity przekaz :)
    xwelcome-to-my-circusx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. uwielbiam Disney'a ♥ wciąż go oglądam, świetny na zabicie czasu. hah, też mam 13 lat, ale czy to przeszkadza w oglądaniu Disney'a? dla mnie? nie! c;

    berrysmilee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Oj, oj, daj spokój! Mnóstwo nastolatków uwielbia Disneya, teraz jeszcze powróciła moda na te filmy, wszędzie widać blogi o tej tematyce, filmiki, fanarty, fan-fictions... ja osobiście właśnie teraz, tak, po tylu latach, wracam do baśni Disneya i nie tylko, bo bardzo, ale to bardzo mi się podobają. Nie płaczę jak Ty, ale często uważam, że są takie... poruszające! Post jest świetny, bardzo mi się podobał. I pozwolił zobaczyć, że nie tylko ja uwielbiam powracać do Disneya:D
    Ech, "Zaplątani"... bardzo fajna bajka. Zabawna i romantyczna, ale momentami mocno naiwna i nie należy do mojej czołówki. Za to bardzo lubię piosenkę "Marzenie mam", miałam taki okres, że ciągle tego słuchałam...
    "Króla Lwa" to lubią wszyscy w każdym wieku, na nocowaniu szkolnym banda prawie-gimnazjalistów w skupieniu obejrzała część drugą i trzecią;) To taka ponadczasowa, piękna historia z niezwykłą muzyką, prawda? No i to słynne hasło: "Hakuna Matata!"
    Heh, a Pocahontas to już prawie nie pamiętam, niestety... muszę koniecznie sobie przypomnieć. Z "Mustangiem..." jest podobnie, pamiętam tylko, że chciało mi się płakać...
    Hm, czy ja wiem czy nastolatki tak nie cierpią "Krainy lodu"? Jest tyle pozytywnych recenzji, powstają opowiadania o tej tematyce, jest nawet wikia o tym filmie... i tam są same nastolatki! Mi osobiście ten film się podobał, ponieważ niektóre sceny i gagi były naprawdę zabawne, a efekty wizualne... wow. Coś pięknego. Ale fabuła jednak strasznie naiwna, nawet jak na Disneya i rzeczywiście troszkę przereklamowana... lubię "Pierwszy raz jak sięga pamięć" (wiesz, że w którymś momencie widać Roszpunkę i Julka z "Zaplątanych", chyba jak Anna wybiega na dziedziniec?), a "Mam tę moc" także:)
    Pozdrawiam ciepło i powtarzam: to nie był wcale dziecinny post!
    Pola

    OdpowiedzUsuń
  19. A ja wręcz tych piosenek nienawidzę i zawsze przeczekiwałam aż zlecą. Niestety bajki Disneya nie są już tak dobre jak kiedyś.

    OdpowiedzUsuń
  20. nie lubię żadnej z tych bajek :O
    obserwujemy? :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Bajki Disneya są ciekawe, przynajmniej ja lubię te starsze. Jest w nich coś fajnego.

    Pozdrawiam, www.DuskaB.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Mam dwa wytłumaczenia odnośnie tego dlaczego u mnie sie zarabia w orkiestrze pieniądze, a u ciebie nie.
    1. Legalnie pieniądze można zarabiac o 16 roku życia, więc może po prostu osoby, które należą do takiej orkiestry i które znasz nie maja jeszcze tylu lat.
    2. Nasza nazywa sie "miejska" , więc może to zależy od tego jakiego jest rodzaju. Wątpię,żeby członkowie jakiś parafialnych cokolwiek zarabiali, bo niby skąd mieliby dostawać pieniądze? My podlegamy pod dom kultury i stąd je dostajemy. Obstawiamy lokalne imprezy, więc może dlatego miasto nam płaci.

    OdpowiedzUsuń
  23. O tak, te bajki mają coś w sobie ;3 dla mnie ważnym filmem był Mustang z dzikiej doliny i Planeta Skarbów :D

    Słyszałam wiele pochwał na temat disneyowskich produkcji, ale również i wiele kontrowersyjnych teorii spiskowych... :D http://ephesians511blogdotnet1.files.wordpress.com/2014/01/donald-duck-illuminati.jpg?w=846&h=684

    Warto poczytać z ciekawości :D

    Dziękuję za odwiedziny u mnie i pozdrawiam! :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze ♥