10 kwietnia 2014

109. Śpiewanie czas zacząć!

Nasza kochana pani od angielskiego wraz z nauczycielką muzyki postanowiły zorganizować w szkole konkurs piosenki anglojęzycznej. Na początku nie przejęłam się tym zbytnio, ale kiedy uświadomiłam sobie, że są mi potrzebne uwagi pozytywne, żeby na koniec roku mieć wzorowe zachowanie i dostać 10 punktów do gimnazjum (za bardzo dobre dostanę już tylko 5) zaczęłam o tym trochę poważniej myśleć. Miał się liczyć tylko i wyłącznie udział. Razem z Edytą i Gabi postanowiłyśmy się więc zgłosić do tego nieszczęsnego konkursu! Dość długo myślałyśmy nad piosenką, którą zaprezentujemy. W końcu padło na piosenkę Abby - Mamma mia. Spotkałyśmy się tylko dwa razy, żeby wszystko przećwiczyć, a trzeba było jeszcze dużo poprawić. Edyta miała problem z zapamiętaniem gdzie wchodzi, a ja nie mogłam wkuć do głowy tekstu. Gabi nie chciała dostać żadnej solówki, więc miała najmniej do śpiewania.




7 kwietnia o 9:00 weszliśmy do sali 29. Oprócz nas było tam jeszcze 12 wykonawców. Losowaliśmy kolejność, w której wystąpimy. Nam wypadł numerek 8, ale wszystko musiało się przesunąć o 1 do przodu, ponieważ nie było numerku 2. Zaraz przed nami występował zawodowy śpiewak z naszej klasy - Alan z swoim Just give me a reason. Założyłam się z Gabi, że nie wyciągnie na tych wysokich tonach i o dziwo wygrałam. Po występie Alana wszyscy prosili o bis, ale nie mieliśmy zbyt dużo czasu. Przyszła nasza kolej. Na nieszczęście to ja zaczynałam pierwszą zwrotkę i jakimś cudem nie pomyliłam się w tekście. Potem weszła Edyta ze swoją solówką i refren. W drugim refrenie Edyta zapomniała gdzie ma zacząć i wszystko nam się trochę pomieszało. Z ulgą zeszłyśmy ze sceny. Po nas występował zespół z 6c. Śpiewali piosenkę Pherell'a Williams'a - Happy. Przemek grał na keyboardzie, Emilka odpowiadała za drugie głosy, a Magda wyklaskiwała rytm. Gdyby nie to, że cały czas się śmiali uznałabym to za najlepszy występ na konkursie. Gdy już wszyscy zaśpiewali swoje piosenki rozeszliśmy się na lekcje.


Następnego dnia na tablicy ogłoszeń zostały wywieszone wyniki. Pierwsze miejsce zajął oczywiście Alan. Drugie Gabrysia z 6a oraz Magda i Klaudia z 6c. A na trzecim miejscy wylądowałyśmy my! Byłam ogromnie zdziwiona, liczyłam na najwyżej wyróżnienie, które zdobył zespół z 6c. 

23 kwietnia w naszym parafialnym kościele odbędzie się msza do św. Jerzego - patrona harcerzy i skautów. Wprawdzie jest ona zawsze odprawiana w Myślenicach, ale w tym roku Grzela zdecydowała, że będziemy obchodzić do święto u nas. W piątek będziemy jeszcze wszystko ustalać, ale najprawdopodobniej zaśpiewamy na tej mszy Jesteś królem, Ziemię, Dym z jałowca oraz Kantyk Symeona i jeszcze kilka piosenek. Rzecz jasna wszystko (w miarę możliwości) na dwa lub trzy głosy. No i zgadnijcie na kogo wypadło śpiewanie psalmu! Oczywiście na mnie! Jeśli wszystko dobrze pójdzie może wykonam go z Nikolą i Gabi, ale jeszcze nic nie wiadomo. Niestety Blada nie może pojawić się na tej mszy, więc wątpię, że będzie pięknie. W każdym razie na pewno zaśpiewamy lepiej niż ja na zlocie... Tam śpiewałam psalm sama, do tego bez żadnego podkładu i oczywiście wybrałam sobie beznadziejną tonację - dość wysoko, a jeśli śpiewam wysoko robię to trochę cicho. Trochę za cicho.
Jakoś tak mi się ten gif bardzo spodobał.
Pochwalę się jeszcze nowym nagłówkiem. Jest on wykonany... uwaga, uwaga... przeze mnie! Nigdy się tym nie zajmowałam i do tej pory nie mam pojęcia jak się tym zajmować, ale z nagłówka jestem nawet zadowolona. Chciałam żeby był tu chociaż jeden element wyglądu, który zrobiłam sama. 



Przepraszam, że ta notka jest taka krótka, ale w ogóle nie mam ostatnio pomysłu na posty. Taki konkretny będzie chyba dopiero za dwa lub trzy tygodnie. Zdjęcia zaczerpnięte z mojego tumblra. Objawia się tutaj logika Oli: blog nazywa się Nasz i herbatki świat, a ona daje zdjęcia z kakałkiem...

Wesołego Alleluja!
~Ola

17 komentarzy :

  1. świetny post ! :)
    http://ewamaliszewskaoff.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiem co napisać więc napiszę: Fajny post, ciekawie piszesz zapraszam do mnie XD
    A tak na serio ta naprawdę nie wiem co napisać ;-;
    Więc serdecznie pozdrawiam :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Łał! Widocznie musicie naprawdę dobrze śpiewać. prawdziwy talent zawsze wyjdzie, nawet jak pomyli tekst i wejście :D
    Brałam w tym roku udział w konkursie piosenki francuskojęzycznej (z tych samych materialnych przyczyn co ty) i nic nie wygrałam, za to nasłuchałam się naprawdę niesamowitych ludzi. W liceum to już jest taki poziom że wielu mogłoby występować na wielkiej scenie, ba, nawet na Narodowym! Radzą sobie z mikrofonami, ruchem scenicznym, pełen luz, pewność siebie.... uwielbiam takie konkursy.
    Bardzo ładny ten nagłówek, może jeszcze tło byś sama skombinowała? Byłby już cały twój własny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie umiałam spiewać psalmów, zbyt sie denerwowałam... Co innego w chórze, przy gitarze, choćby w dwie osoby, ale zupełny brak tej pomocy z zewnątrz po prostu mnie rozwala.
    Moje kumpele startowały w anglojezycznym konkursie z piosenka "Zombie" The Cranberries. Jak na mnie było super, ale nie wygrały...
    Gratulacje, trzecie miejsce to jest coś, szczególnie, że śpiewałyście tylko we trzy!
    Moja patrzenie na świat zostało zburzone gdy dowiedziałąm sie, że najlepiej śpiewajacy w szkole chłopak jest w trzeciej gimbazie... Byłam pewna, ze w maturalnej... Ale śpiewa tak, że nie wiesz, czy to dusze potępione, czy trzeba kogos reanimować, czy może od razu uciekać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow podziwiam Cię, ja śpiewać kompletnie nie umiem... Nawet gdy śpiewam w grupie to (jeśli w ogóle ten odgłos, który się ze mnie wydobywa można nazwać śpiewem) nawet sama siebie nie słyszę. Ale może to i lepiej. Jak w domu sobie śpiewam jakieś hity, które ostatnio słyszałam, to sama nie mogę wytrzymać tej kociej muzyki, który jest moim "śpiewem". Jak ja lubię te piosenki... "Happy" słucham praktycznie cały czas, a w Abbie zakochałam się odkąd pierwszy raz ją usłyszałam. Powodzenia na mszy! Trzymam za Was kciuki, mam nadzieję, że będzie świetnie!
    Jejku Ty do mnie pisałaś, podałaś mi maila, a ja co? W ogóle się nie odzywałam, wiem nieładnie z mojej strony. Przepraszam, ale obiecuję, że teraz będę odwiedzać Twojego bloga częściej, jeszcze raz przepraszam. No to chyba wszystko. Pozdrawiam serdecznie i mam nadzieję, że w najbliższym czasie będziemy miały okazję spotkać się na jakimś biwaku, zlocie, albo innym spotkaniu hufca :).

    PS. Postaram się odezwać mailowo w najbliższym czasie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny post, też chciałabym tak pięknie śpiewać, pewnei dużo cwiczysz. :)
    Pozdrawiaam.
    http://ola-ollaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Happy to moja ulubiona piosenka,uwielbiam takie klimaty,kojarzą mi się z wakacjami :*
    Zapraszam - katie-style1771.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Mojemu tacie też nigdy nie podobał sie Harry Potter, twierdził, że po części tzreciej jest to ksiażka zbyt brutalna więc jako dziecko znałam tylko do trzeciego tomu. No wiec oczywiście sama wymyślałam kolejne ;) Na szczęście, gdy ja miałam z osiem lat, to jeszcze jakoś nie doszło do nas przekonanie, że to ksiażki jakoś szkodzące religii, usłyszałam ten poglad dużo później. Miałam fuksa ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Gratuluję sukcesu! Ja osobiście śpiewać bardzo lubię i nieraz podśpiewuję do ulubionych piosenek, ale powiedzmy sobie szczerze- talentu to ja za grosz nie mam i chociaż przesadnie nie fałszuję, to jednak mój głos do najpiękniejszych nie należy;)
    Ach, "Mamma mia"! Postawiłyście na klasyk;) Bardzo lubię tą piosenkę. A "Happy" chyba nawet jeszcze bardziej.
    Pozdrawiam!
    Pola

    OdpowiedzUsuń
  10. A nagłówek rzeczywiście boski:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kocham piosenkę Mamma Mia! W ogóle uważam zespół Abba, za jeden z lepszych :D
    Gratuluję sukcesu! 3 miejsce to duże osiągnięcie :D
    Czekam na kolejny post i pozdrawiam! :)

    recenzje-ksiazek-i-wiecej.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. hej wymiana obserwacjami?
    clarrieandcarrie@blogspot.com
    zapraszam + jak zaczniesz obserwować to daj znać w komentarzu to też zaczniemy

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten nagłówek jest przepiękny ♥
    http://beatura.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. W mojej szkole był bardzo podobny konkurs, w którym również brałam udział :)

    OdpowiedzUsuń
  15. U mnie co roku organizowany jest konkurs w mieście piosenki angielskiej, a w zeszłym roku w szkole mieliśmy konkurs piosenki zagranicznej. Do tego pierwszego nigdy się nie zgłaszałam, zawsze występują mniej więcej te same osoby i wiem jak śpiewają. W drugim bym wystąpiła z jakąs piosenką nie angielską (może japońską) , gdybym tylko umiała śpiewać.
    Gratuluję trzeciego miejsca :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Życzę wam powodzenia w tym konkursie i trzymam za was kciuki :) Ja nie wiem czy ja w ogóle na którąś z prób przyjdę, bo to jest tak jak z tymi dyskotekami szkolnymi, że zawsze jak są to nie mogę na nie iść :(
    Pozdrawiam cieplutko Alokin <3

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajny desing bloga *.*
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :) ♥

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze ♥