7 listopada 2013

85. Moja historia z Harrym Potterem

Chyba każdy słyszał o siedmiu tomach książek o Harrym Potterze. Niektórym przypadła do gustu, niektórym nie. Ja na szczęście zaliczam się do tych pierwszym i należę do fandomu Potterhads.


Moja historia z tymi książkami zaczęła się jakiś rok temu. Koleżanka zachęciła mnie do przeczytania pierwszej części Harry'ego Pottera. Sięgnęłam więc po ten Kamień Filozoficzny, następnie po Komnatę Tajemnic, Więźnia Azkabanu itd. Kiedy skończyłam czytać Zakon Feniksa musiałam dłuuugo czekać, żeby skądś wytrzasnąć następną część czyli Księcia Półkrwi, którego czytałam przez całe zimowisko w tamtym roku. No i doszłam do Insygnii Śmierci! Wszystkie te książki straszliwie mnie wciągnęły więc często do nich wracam. W swoim dosyć dużym zbiorze przeróżnych powieści mam tylko jedną część Harry'ego Pottera - trzecią. Na szczęście mieszkam naprzeciwko biblioteki (co bardzo ułatwia życie szczerze mówiąc)!


Moją ulubioną częścią powieści Rowling jest Książę Półkrwi. Szczerze mówiąc nie wiem dlaczego, przecież wtedy zmarł Dumbledore, którego tak lubiłam! Horkruksy? Możliwe, że to przez nie. Może też przez to całe zamieszanie z Draco? Z jego misją? A może przez Ginny, którą tak uwielbiam, a jest tam jej naprawdę dużo? Nie wiem, nie mam pojęcia. Po prostu jest to moja ulubiona część.

A więc ulubione postacie!  :) 



Ginevra Molly Weasley
Gra ją bardzo ładna i mało znana aktorka - Bonnie Wright. Oczywiście wyszła za Harry'ego więc nie jest tak całkiem poboczną, niepotrzebną postacią. No i jest jedyną siostrą najlepszego przyjaciela głównego bohatera - Rona


Bellatrix Lestrange
Śmierciożerca, jedna z negatywnych postaci, popleczników Voldemorta, którą gra bardzo znana i lubiana osobistość - Helena Bonham Carter. Z pewnością każdy o niej kiedyś słyszał, ponieważ grała w naprawdę wielu świetnych filmach, często reżyserii Tima Burtona.


Fred i George Weasley
Starsi bracia-bliźniacy Rona. Uwielbiają płatać innym psikusy i wymyślać przedziwne rzeczy. Kiedy kończą Hogwart otwierają sklep z cukierkami przez które można być zwolnionym z lekcji i innymi takimi przysmakami. Zawsze dopisuje im humor! Zagrani przez Jamesa i Olivera Phelps'ów, którzy urodzili się 1 kwietnia - czyli w Prima Aprilis :D


Remus Lupin
W jego rolę wcielił się David Thelwis. Nauczyciel obrony przed czarną magią na trzecim roku Harry'ego w Hogwarcie. Jeden z twórców Mapy Huncwatów. Wilkołak. Przyjaciel ojca Harry'ego oraz Syriusza Blacka. Mąż Nimfadory Tonks. Razem z nią zginął w Bitwie o Hogwart pozostawiając na ziemi swojego syna - Teddy'ego.


Syriusz Black
Posądzony o zabójstwo wielu osób, w tym mugoli oraz o należenie do popleczników Voldemorta. Uciekł z Azkabanu. Ojciec chrzestny Harry'ego. Strażnik Tajemnicy rodziców głównego bohatera. Jego jedyny krewny poza Dursley'ami. Animag - pies. Nazywany przez Harry'ego Łapą lub Wąchaczem. Wiele razy pomógł mu w trudnych sytuacjach. Zginął  w Ministerstwie Magii. Filmowy Gary Oldman.

I jeszcze tak organizacyjnie: przez weekend nie ukaże się notka, ponieważ jadę na kurs zastępowych. A więc najbliższy post to relacja z kursu, która powinna się ukazać w poniedziałek lub wtorek :)

A wy co sądzicie o Harrym Potterze?

Pozdrawiam serdecznie i niech magia będzie z Wami!
~Ola 

9 komentarzy :

  1. Oh mamy te same ulubione postacie :) Jedynie ginny nie lubię :/ Ogólnie uwielbiam serię Harry Potter i książki i film :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm koleżanka??Ciekawe która?xD

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja zawsze najbardziej lubiłam Syriusza i Lupina, ale ja po prostu od dziecka miałąm poważnego fioła na punkcie psowatych... Obojętnie jak dziwnie to zabrzmi w tym kontekście :) Cała serię połknęłam dosłownie hurtem, w ciagu jednych wakacji, naprawdę wciągają. Moją ulubioną cześćia zawsze był "Zakon Feniksa". Lubię atmosferę spiskową.

    OdpowiedzUsuń
  4. Oglądnęłam wszystkie części "Harrego Pottera", jednak nie czytałam z czystego lenistwa. ;p

    Pozdrawiam, www.DuskaB.blogspot.com. :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Harry Potter jest elementem mnie samej. Bez niego byłabym chyba pusta. :)
    A moje ulubione postacie? Bellatrix, of course. Ronald Weasley, Tom Riddle tudzież: Lord Voldemort, Severus Snape.
    :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak mogłam nie zauważyć tego posta?! Może ja coś ze wzrokiem mam...
    Ach! Mogę już Cię pełnoprawnie nazwać... MANIAKIEM Harrego Pottera. Dziewczyno masz na tym punkcie lekkiego bzika! No, ale każdy ma jakieś wariactwa.
    Jak byś miała wybrać to, do którego domu z Hogwartu chciałabyś należeć? Ja do sliterinu (nie pamiętam jak to się piszę :p)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gryffindor lub Hufflepuff :) Pisze się Slytherin ;)

      Usuń
  7. Jeju nareszcie Harry Potter ^^ jeśli już o nim rozmawiacie To mam pytanie (jestem dopiero na książe półkrwi) Czy Luna okaże się kimś ważnym ? bo na prawde bardzo ją polubiłam Pozdrawiam Ula , Poterhead ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Luna jest bardzo ciekawą postacią i bardzo ją lubię, ale raczej nie odegra jakiejś ważnej roli w dalszych częściach. :)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń

Dziękuję za wszystkie komentarze ♥