2 listopada 2013

83. Wszystkich Świętych czy Halloween?

Proste pytanie: Obchodzisz Wszystkich Świętych czy Halloween? a nie od wszystkich doczekamy się prostej odpowiedzi. W końcu Święto Zmarłych jest polską tradycją, a Halloween - brytyjską lub amerykańską. Chociaż... kiedy zajrzymy do Wikipedii możemy przeczytać, że w Polsce Święto Duchów pojawiło się już w latach 90. Czy obchodzenia Halloween zamiast Święta Zmarłych jest odpowiednie? Oczywiście można obchodzić obie uroczystości naraz, ale czy przebieranie się za różne stwory w przeddzień święta podczas którego wspominamy najbliższych naprawdę jest fajne?


Osobiście uważam, że gdyby Halloween było w jakąś inną datę byłoby dużo lepiej. Ale to tylko moje zdanie. Każdy przecież uważa inaczej.
31 października wiele ludzi, najczęściej dzieci przebiera się za czarownice, duchy i inne wytwory wyobraźni i chodząc po domach zbierają słodycze. Ja jeszcze nigdy nie spotkałam się z czarownicami proszącymi o cukierki, ale chciałabym kiedyś kogoś takiego spotkać i dać mu jakiegoś lizaka. Oczywiście jest to forma zabawy i niczego więcej!


Czytaliście może sagę Harry Potter? W Hogwarcie zamiast Halloween czy Wszystkich Świętych obchodziło się Noc Duchów. Oczywiście była wielka uczta w Wielkiej Sali i dużo tradycji związanych z Halloween, ale pewnego razu duchy ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa zaprosiły Harry'ego na swoją ucztę. Biedny główny bohater zamiast siedzieć z przyjaciółmi przy wielkim stole i jeść przepyszne potrawy pałętał się w piwnicach między duchami uważając żeby nie przejść przez któregoś z nich i udawał, że smakuje mu przeterminowane jedzenie.

Podsumowując: nie mam nic przeciwko Halloween, ale nie jestem pewna czy to dobry sposób obchodzenia wigilii Wszystkich Świętych :)

A Wy obchodzicie Halloween?

A tak z innej beczki: bardzo dziękuję Stacy Malfoy za zrobienie ślicznego buttonu! Jest przepiękny!


Jutro proszę się spodziewać notki ze strony Lenny w formie wymiany notkami z jej blogiem :)

Pozdrawiam serdecznie!
~Ola

Notka pisana na życzenie Sonii :)

12 komentarzy :

  1. Bardzo dobry post! Ja Halloween nie obchodzę :)

    Zajrzysz? :)
    http://iamfuckingcrazybutiamfreee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawie rozwiązano kwestię Halloween w mojej szkole. Zrobiono konkurs wiedzy, konkurs na przebranie i takie tam, ale ponieważ to tradycja brytyjska, całą imprezę poprowadzono...po angielsku. Pytania i odpowiedzi po angielsku. W większości wszyscy rozumieli, w końcu moja szkoła jest mocno językowa-a i nikt nie powie, że rozpowszechniami obce tradycje, bo przecież było podkreślone, że to tradycja brytyjska. Tak samo zresztą robimy świętego Patryka i inne podobne zagraniczne święta. Podoba mi się takie rozwiazanie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za tę notkę. ;) Cieszę się, że ją napisałaś.
    Masz ciekawe podejście, ale moje mimo wszystko trochę się różni. Jestem wierząca, więc.. dla mnie Halloween jest świętem kościoła szatana. Znam historię tego "święta". ;) I nie uważam, że jest to dobry pomysł. A obchodzenie go w Polsce, robienie awantur o to, że ludziom się to nie podoba jest co najmniej śmieszne. :D

    Jeśli nie masz tematu na kolejną notkę, mogłabyś napisać o Harrym Potterze? Widziałam, że wspomniałaś, cieszy mnie to, że tylu ludzi jeszcze o nim pamięta tak dokładnie! To ważne! <3
    Głównie chodzi mi o Twoją historię z HP w roli głównej. Jak się zaczęło, dlaczego, po co. blebleble.
    <3

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PS. I button rzeczywiście genialny <3

      Usuń
    2. Haha :D No dobra. Myślę że moja historia z HP to faktycznie ciekawy pomysł na notkę :) Możesz się jej spodziewać w środę albo nawet wcześniej :)
      Także pozdrawiam!

      Usuń
  4. ja nie obchodzę halloween ;>>

    http://this-is-my-life-s.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Według mnie to wszyscy narzekają na halloween, że w święto zmarłych to dzień refleksji etc. Ale niektórzy chyba mijają się ze znaczeniem tego dnia. Co się dzieje na cmentarzach? Narzekanie i przeklinanie kilometrowych korków i brak miejsc parkingowych, kupowanie "modnych" zniczy i ubieranie się jak na rewię mody, żeby tylko Kowalska zobaczyła mój nowy płaszcz za 9,99zł ... Czy na tym to polega? Tutaj przecież nie chodzi o pokazanie się, a o pamięć i zapalenie świeczki. Ja na cmentarzu nie byłam w tym roku. Pójdę w przyszłym tygodniu, jak cały ten zgiełk ucichnie. Nie rozumiem tego, że halloween krytykują najbardziej Ci, którzy najmniej rozumieją ideę Wszystkich Świętych.

    realizuj.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja obchodzę i to i to niestety w tym roku nie miałam możliwości pojechania na cmentarz i jest mi z tego powodu dość przykro ale cóż mamy jeszcze następny rok :) Pozdrawiam serdecznie
    pusta-szklanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja chciałam chodzić po domach, ale musiałam iść na tańce, ale na cmentarzu byłam. :P

    http://kalla-kala.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Witamy ;d Bardzo fajny post ;d Obserwujemy ? :))
    Mamy wielką prośbę ;) Wejdź w linki zawarte w naszym ostatnim poście : )
    http://jakdwiekroplewody.blogspot.com/2013/11/sheinside.html
    To dla nas ważne. Na pewno się odwdzięczymy.

    OdpowiedzUsuń
  9. ja nie obchodzę Halloween..

    obserwujemy? :)

    OdpowiedzUsuń
  10. nie obchodzę Halloween :c

    zapraszam na konkurs u mnie;

    fashionandfashionblogg.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze ♥