3 maja 2013

40. Obchody 3 Majowe

Dziś jest oczywiście 3 maja - dzień Uchwalenia Konstytucji. Harcerze jak harcerze rzecz jasna brali udział w obchodach święta narodowego. Spotkaliśmy się przy gimnazjum gdzie dh. Grzela dała mi chustę "zastępczą" ponieważ nie mam tej naszej drużyny i musiałam mieć tą zuchów. Następnie dh Burek rozdawał pałatki. Jest to taka jakby peleryna, którą harcerze noszą tak jakby z boku bo to "ładnie wygląda". Może i ładnie wygląda ale jest strasznie ciężkie i niewygodne. Poszliśmy na rynek, a stamtąd do kościoła na zamku. Oczywiście zaczęła się sesja zdjęciowa bo mieliśmy jeszcze trochę czasu do mszy. Oczywiście w połowie mszy lunął deszcz - i tu dopiero przekonaliśmy się, że pałatki jednak są pożyteczne - nie było nam w nich zimno (przynajmniej cieplej niż bez) i miały te kaptury :D Schowaliśmy się pod daszek. Mój kaptur był za mocno ściągnięty więc Ola i Wiki starały się go poluzować: najpierw nie mogły znaleźć tego sznurka, potem okazało się że jest mocno zawiązany i musiałam ściągnąć pałatkę, w końcu się wszystko rozwiązało, poluzowało i już było ok. Po mszy były pokazy musztry konnej czy czegoś takiego -,- Świetnie bawiło się z Hubertem w kalambury xD Potem Ola musiała już iść, a ja musiałam taszczyć jej pałatkę na dół do harcówki xd
Jedno ze zdjęć wspólnych :)
A tutaj najlepszy Hubercik (taki mały, co stoi)
~Gabi

2 komentarze :

  1. To dzis chyba dużo pochodziłaś sobie ;)
    Czekam na zdjęcia !!! :) ;*

    OdpowiedzUsuń
  2. hehe burek najlepszy :P chociarz ja sie też fajnie za majką schowałem :P
    rzeżucha

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze ♥